Urobte zo zdravého stravovania šéfkuchára vašej kuchyne

Urobte si malý prieskum a odpovedzte len pre seba na otázku – čo si prajete najviac pre vaše dieťa? Pomysleli ste na zdravie? Aj keď mnoho faktorov neovplyvníme, vedomým výberom správnych surovín a spôsobu stravovania našim deťom odovzdáme cenné dedičstvo a výbavu do ďalšieho vývoja. Prečítajte si v našom článku o zdravých prísadách jedál a zásadách zdravej výživy.

Keď jedia najmä oči

Začneme od konca a totiž, dbajte na to ako jedlo vyzerá na tanieri. Máme bohaté skúsenosti s tým, že dieťaťu skutočne chutí aj tá najneobľúbenejšia a väčšinou naozaj zdravá potravina, ak vyzerá na tanieri pútavo a lákavo. Oči totiž jedia ako prvé. A platí to aj u našich malých jedákov. Vyhrajte sa s tvarmi, farbami, tvorte malé umelecké diela na tanieri. Internet je plný praktických inšpirácií a pomôcok ako čarovať s jedlom a vy sama možno v sebe objavíte a prebudíte lásku k umeniu. Pretože varenie je umenie.

Zdravé varenie pre najmenších
Veselé jedlo na tanieri ľahko zhltne každý hladoš.

Zásady zdravého stravovania

Čítate o detskej obezite, všímate si nedostatok pohybu u detí, ste súčasťou rýchleho sveta a predsa nekonáte. Prijmite tento článok ako impulz k prvým správnym krokom a začnite dbať o zdravé jedenie vašich detí. Pomôžeme vám užitočnými a praktickými radami.

5 rád pre zdravé varenie

  • Pripravujte jedlá najmä doma a vyhnite sa éčkam,
  • varte a pečte čo najviac zo špaldovej alebo ražnej múky, ale určite kombinujte aj s bielou hladkou múkou, kvôli správnemu tráveniu u detí,
  • jedzte zeleninu a ovocie, vyberajte však lokálne a sezónne,
  • ak dojčíte, pokračujte čo najdlhšie, aj po zavedení príkrmov,
  • stravujte sa spoločne, jedzte čo najpodobnejšie jedlá, napríklad zeleninový základ obeda môžete mať rovnaký.

Tieto suroviny patria do vašej komory

Pred vstupom do potravín si chystáte zoznam potravín, ktoré potrebujete nakúpiť? Tešíme sa z vás! Tento prístup naozaj zamedzuje nepremysleným nákupom, hromadeniu potravín, ktoré sú pre naše zdravie nevhodné a zvyšovaniu odpadu. Prinášame vám prehľad surovín, ktorých využitie v kuchyni určite neoľutujete.

4 prísady zdravého varenia

  • Červená šošovica je ideálnou prvou strukovinou pre vaše dieťa, ktorá vôbec nenafukuje a pripravíte ju aj bez predošlého namáčania vo vode,
  • rastlinné mlieka (sójové radšej vynechajte) sú veľmi dobrým doplnkom stravy detí, ktoré v žiadnom prípade nenahradia materské mlieko ale pripravíte si ich doma jednoducho aj vy,
  • Ghee maslo používali už naše babičky a nebojte sa k tomuto maslu bez laktózy vrátiť aj vy,
  • bezfosfátový prášok do pečiva namiesto klasického nezaťaží stravovanie a je vhodný j pre bezlepkových stravníkov.

Skúste pomaly a prirodzene zapracovať do života vašich detí tieto rady a výsledky vás neminú. Je to dlhodobá záležitosť, ktorú ale v dospelosti určite ocenia. Aj čo sa maškrtenia týka je dobré myslieť na tieto zásady a vyrovnávať tak prísun zdravých a nezdravých sladkostí do organizmu dieťaťa. Viac si prečítajte v článku Deti a maškrty? Ide to aj zdravo! A pôjde to zdravo aj vám!

  • Komentáre

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of
  • Podobné články
0
Zdravie

Čaj pre zdravie celej rodiny

0
Novinky Zdravie

Najväčšie omyly vo výchove (1. časť)

0
Novinky Zdravie

Nezabúdajte na jemnú motoriku

Navigácia

Magazíny